Jack & Jones satser på premium denim-kolleksjon: – Et skritt videre
Henter inspirasjon fra Japan.
I år lanseres Jack & Jones’ nyeste denim-satsning R.D.D. i utvalgte butikker. Det er et skritt videre for merket som siden oppstarten i 1990 har hatt nettopp jeans som sitt utgangspunkt.
– R.D.D., som står for Royal Denim Division, er en eksklusiv denim-kolleksjon i Jack & Jones-universet der vi sikter på å bruke de aller beste metervarene på markedet for å utvikle autentiske denimprodukter med en moderne tvist, sier Jakob Khoury, salgssjef i Norge.
– Japan fikk en interesse for jeans etter at amerikanske soldater la igjen mange av sine eiendeler inkludert jeans etter andre verdenskrig. I japansk kultur har de en tradisjon for kvalitet i deres tekstilproduksjon, så da USA startet å masseprodusere jeans grunnet økt etterspørsel begynte Japan for alvor å produsere sine egne selvedge–jeans på 70-tallet. Da laget på den tradisjonelle måten som er mer kostbar og tidkrevende. Med det har de bygget opp et rykte som en av de beste produsentene av selvedge–jeans. I dag produseres selvedge–jeans i en rekke land som Tyrkia og Italia da den økende interessen krever en større tilgang.
Den første delen av den bredere R.D.D.-kolleksjonen ble lansert i vår i utvalgte Jack & Jones-butikker samt online. Den består av diverse selvedge-jeans i en rekke ulike fittings, en skinnjakke, t-skjorter, gensere og tilbehør. Den andre delen av kolleksjonen lanseres i høst.
– Jeans har siden vår oppstart i 1990 vært Jack & Jones sin ryggrad. Alle våre jeans er laget etter «cut from finer cloth»-prinsippet som betyr at vi alltid streber etter å bruke de beste materialene markedet har å tilby. Det er også viktig for oss at vi har jeans til alle våre kunder, og våre butikkmedarbeidere får derfor grundig opplæring slik at de kan tilby rett passform i et bredt utvalg vasker og looks. Vi arbeider stadig med å utvikle vårt sortiment for å kunne tilby det beste utvalget på markedet. R.D.D. er et skritt videre og vil være et tilskudd som vi til høsten vil lansere i et utvalgte butikker. Bakgrunnen for dette er enkel; selvedge til folket!